2013. április 16., kedd

Az Afrika-kutató íróasztala


Egy újabb jelenet rengeteg új tapasztalattal. Ez a miniatűr gyakorlatilag egy hetet vett igénybe. Nem is csodálkozom, hiszen minden egyes részletét hosszas kutatás és tervezés előzte meg. Például fogalmam sem volt arról, hogy a földgömbre feszített térképháromszögeknek van egy speciális nevük. Próbáltam körülírni a keresőben, hogy mit is akarok, de persze nem sokra mentem vele. Aztán egy nagyon tudományos földrajzi oldalon rátaláltam a megfelelő szóra, és onnantól már csak ki kellett választanom a nekem legjobban tetsző darabot.
Az iránytű sem volt egyszerű. Mivel ez egy rendkívül finom szerkezet a valóságban is, nem volt helye semmiféle bumfordiságnak. Mindenképpen szükségem volt egy tökéletes rézgyűrűre. Már majdnem feladtam, amikor végre rájöttem, hogy egy rotring ceruza kupakjából le tudom vágni a szükséges darabot. Persze ez egy már használaton kívüli ceruza volt (vagy talán mégsem, de ne mondjátok el senkinek...)
A munka vége felé egy kicsit elragadtattam magam, és beloptam egy kis "mosolyt" a jelenetbe. Fiatal leány koromban nagy rajongója voltam az Indiana Jones filmeknek (igazából még most is az vagyok), és a hanyagul a karosszékre helyezett kalap ennek a rajongásnak a jele.










2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ismét teljes jelenetet láthatok tőled! Csodás a részletgazdagság, a földgömb megalkotása jó móka lehetett :)...és azok a tökéletes fiókok...
    Azt hiszem, hogy Indiana Jones mindannyiunk kedvence!

    VálaszTörlés
  2. Az én kedvencem a lepke, az iránytű és a toll! Jó kis jelenet lett. Hihetetlen, hogy ilyen élethű bútorokat tudsz készíteni... Üdv, Melinda

    VálaszTörlés