2012. június 11., hétfő

Konyhapult, avagy billot


A múlt héten végre megérkeztek a rendelt faanyagok, amelyek nélkülözhetetlenek a már oly régóta tervezett bútoraimhoz. Rengeteg fotót gyűjtöttem már az interneten, többnyire régi, kopott bútorokról, jobbára fehér színben. Ez ugyanis a kedvenc látványvilágom, fehér keverve nyers színekkel. Most egy kis előkészítő asztal született ebben a stílusban. Hogy nálunk hogyan hívnák ezt a bútordarabot, azt nem tudom (valószínűleg sehogy, mert nem jellemző egyáltalán a magyar hagyományos konyhákban), de "külföldiül" billot-nak is nevezik. Bár látszólag egy egyszerű darab, higgyétek el, egyáltalán nem volt az. Sosem az egy olyan darab összeállítása, ahol minden tizedmilliméter számít. Gyűlölöm, ha valami csálé, inkább szétszedem és elkezdem elölről, semmint beletörődjek. Persze most sem tudtam megállni csak az asztalnál, és muszáj volt néhány konyhai eszközt is fabrikálnom. Így végül egy újabb kis csendélet született, most kivételesen mindennemű ennivaló nélkül. 
Méretek (csak a viszonyítás végett): 71x60x100mm.






5 megjegyzés:

  1. Gratulálok, ez csoda szép lett. Előbb azt hittem valódi nagyságú. Aztán olvastam. Ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  2. Már nem találok szavakat. Mindig minden munkád gyönyörű, mégis mindig újat mutatsz, amivel felülmúlod azt, amit már nem lehet. Na ezt jól megaszontam. Azt hiszem azért érted :)
    Áruld el a szegecseket ( csavarokat? ) miből csináltad ???
    Az egész olyan masszív, hogy akár a vasárnapi rántott húsnak valót is kiklopfolhatod rajta.
    (majd, ha felém jársz; válaszoltam a múltkori megjegyzésedre, de bemásolhatom ide is:
    Nagyon megtisztelő az ajánlatod! Egyszer tényleg szavadon foglak, talán még a nyár folyamán. Esetleg elengednek többször is szabadságra és ha itthon utolértem magam, mehet a szórakozás. Szívesen megnézném élőben is a műveidet! Egyszóval majd egyeztetünk! Köszönöm!
    Ez most jó hosszú komment lett.

    VálaszTörlés
  3. Nekem errol a csodalatos szepsegrol egy hus tonk jutott eszembe. Regen a mi ettermunkben volt nekunk egy ilyen massziv "vagodeszka" ami semmi mas celt nem szolgalt nekunk csak a hus lett rajta feldolgozva es utana mindig lemostuk es besoztuk jo vastagon.
    Csodalom a kezugyesseged

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen! A szegecsek valójában szórógyöngyök. Legtöbbször műkörmösöktől lehet beszerezni, de az ebay-en sokkal olcsóbb.
    A hústönk jól hangzik, ráadásul tökéletes fordítása a "butcher's block" kifejezésnek, ahogyan az én billotomat is sokszor nevezik.

    VálaszTörlés
  5. Muy bien lograda
    Me gusta mucho
    Te felicito por tu trabajo

    VálaszTörlés