2011. október 14., péntek

Leveses tál

Éppen dolgozok egy kisebb jeleneten, amelynek egy leveses tál lesz a főszereplője. Nem volt egyszerű megcsinálni, eleve két sütéssel készült. Először kialakítottam a tál központi testét. Egészen egyedi technikám van a fazekasholmik előállítására: bal kezem ujjai között egyenletesen forgatom a gyurmát, közben jobb kezem mutató- és hüvelykujjával próbálom egyforma erővel összenyomogatni. Persze ez az első alkalmakkor nem feltétlenül volt sikeres, de mára egészen működőképessé vált. A tál belső üregét sütés után faragtam ki a Dremel gépemmel. Ezután következett a fülek feltétele, az alj és a felső perem kialakítása, majd újabb sütés. 
Hamarosan meg is töltöm valamivel...

4 megjegyzés:

  1. Mi az a Dremel? A fazekas technikád igazán egyedi :) Miből lesz a leves leve? Ez a kérdés már régóta foglalkoztat. A tál remek lett, persze ennyi foglalatosság után nem is csodálkozom rajta!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! A Dremel egy kicsi, kézben tartható fúrógép. Pontosabban ez a legismertebb márka, ezért mindenki csak így hívja. Cserélhető bitek tartoznak hozzá, amelyek különböző fúrásokra, vágásokra, csiszolásokra alkalmasak. Biztosan láttál már ilyet gravírozóknál. A levessel éppen most kísérletezem, ingadozom a Still Water (makettező művíz) és a műgyanta között. Majd megírom a tapasztalataimat.

    VálaszTörlés
  3. Olvastam az epoxiról, aránylag olcsó. Az lenne a műgyanta? Mikor lesz kész a leves? Már éhes vagyok :)

    VálaszTörlés
  4. Nem egyre gondolunk. Én az önthető poliészter műgyantát használom. Rettenetesen büdös és hasonlóan drága. Gyakorlatilag víztiszta lesz kötés után. Az epoxi inkább kenhető és legfeljebb opálos lesz. De nem vagyok szakértő a témában.
    Hogy mikor lesz kész a leves? Fogalmam sincs. A szokásos időhiányban szenvedek.

    VálaszTörlés